skip to Main Content

Ifølge metakognitive terapi (MCT) hænger de fleste psykologiske problematikker som fx. angst, depression og stress sammen med den måde, hvorpå vi tænker om vores tanker på og derved metakognitioner.
Måden vi tænker om vores tanker på, kan også kaldes vores tænkestil. Tænkestilen er ofte relateret til timevis af bekymringer, grublerier, trusselsscanning, undgående adfærd eller andre uhensigtsmæssige mestringsstrategier.
Det som er anderledes ved metakognitivterapi, er ikke de negative tanker, som ved kognitivterapi, men at vi ikke er i stand til at stoppe de timevis af bekymringer og grublerier, eller at vi oplever/tror, at vi er nødt til at fortsætte med at gruble og bekymre os, for at løse vores problemer. Dette resulterer ofte i, at vi bruger rigtig lang tid på det.

 

Kan metakognitiv terapi afhjælpe alle problematikker?
Metakognitiv terapi (MCT) er en ny og anderledes terapiform. Den er grundlagt af Adrian Wells professor ved Manchester Universitet.
MCT bygger på mere end 25 års forskning. Nyere dokumenteret forskning viser, at metakognitiv terapi virker på 80% af klienterne mod depression.
Metakognitiv terapi virker på tværs af en lang rækker problematikker, som generaliseret angst (GAD), stress, OCD, socialforbi, PTSD, præstationsangst, depression, borderline, psykoser m.fl.
For mere information om metakognitivterapi

Back To Top

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk